Invatzamantul romanesc
     media: 0.00 din 0 voturi

17.10.07
16:49
In timpul celor 16 ani de scoala care i'am facut pana in prezent am avut parte si de bune si de rele, din pacate am putut constata cu amaraciune ca in scolile din romania de la nivelul primar pana la nivelul universitar nu se urmareste decat memorarea , retinerea si redarea unor anumite texte din cartzi, cursuri sau legi. Nu se urmareste stimularea gandirii, formarea de opinii proprii, argumentarea lor, inovarea. Ai retzinut ce'a zis nu stiu ce scriitor sau profesor universitar esti bun, iei nota mare.
In cadrul universitatzilor, profesorii nu incearca sa dezbata cu studentzii anumite teme, se limiteaza la a dicta sau schematiza pe tabla (asta in cazul in care pun creta pe tabla) ce considera ei ca e bine, nelasand studentzii sa-si formeze si sa-si exprime o opinie proprie. E adevarat ca sunt unele materii destul de rigide care nu lasa loc la interpretari, dar sunt si materii unde itzi potzi exprima un punct de vedere.
Daca incerci sa spargi tiparele, esti considerat un elev/student prost, ca n'ai invatzat ce'au zis "clasicii", chiar daca aduci argumente in sustinerea ideii, si faci trimiteri la teorii si modele, tot esti considerat un mucos de student care vrea sa para interesant. De cele mai multe ori daca insisti asupra ideilor tale, esti "luat la ochi de profesor", si "articulat" la examene.
Se respecta "programa" si cartea, chiar daca unele cartzi sunt depasite, trebuie sa-tzi incarci memoria inutil cu niste lucruri invechite care nu te pot ajuta f mult.
Desigur e mult mai usor sa reproduci ce'ai scris sau citit in cartzi decat sa pui neuronii sa se zbata, si multzi profesori prefera asta. Pe multzi nici nu'i prea intereseaza daca ai inteles ceva, sau daca esti d'acord cu ce zic ei, tu tre sa invetzi, ei tre sa-si ia salariul...si asa toata lumea e fericita.
Mai sunt si profesori care incearca sa-tzi dezvolte gandirea, dar din nefericire acestia sunt pe cale de disparitzie.

In timpul liceului si a facultatzii n'am dat nici macar o lucrare sau un examen, in care sa fiu nevoit sa gandesc, tot timpul a trebuit sa-mi screm memoria sa-mi aduc aminte "tiparele". M'am simtzit captiv intre aceste tipare, tipare pe care orice bou poate sa le retzina...pai si atunci unde e activitatea stiintifica? unde e dezvoltarea intelectuala? in zeci de cartzi? asta e toceala...si din pacate am fost nevoit sa tocesc, si sa invatz totul ca pe o poezie.

Problemele apar mai tarziu, cand te angajezi, si cand trebuie sa gandesti (tu care in scoala ai fost invatzat dupa dictare, sau dupa niste reguli stricte )...la munca nu mai e asa, acolo tre sa gandesti rapid, nu ai timp sa itzi amintesti ce'a zis X sau Y, o faci dupa capul tau, si o faci uneori cu teama, nestiind daca ideile tale sunt bune, daca gandirea si rationamentul sunt bune...doar n'ai mai avut in trecut sansa sa testezi daca gandirea e corecta. De cele mai multe ori preferi sa faci ce stii, ca doar nu esti nebun sa-tzi pui neuronii la lucru, sa gasesti alte variante.

Din pacate asta e tendintza invatzamantului romanesc...se iau oamenii calup, li se baga in cap cartzi, si pe urma li se spune ca au o meserie....nu intereseaza pe nimeni care e parerea ta...stii parerea altora e bine, ai luat o diploma ...mult succes in viatza!



Comentarii

2007-10-17 16:46
Camelia

am o intrebare la tine.In liceu ai fost la profil real sau uman?PEntru ca am observat ca in general,la profilele umane se pune accent pe memorare.Eu sunt la profil real iar la obiecte ca matematica,fizica,biologie,chimie e greu sa iesi din teorie insa trebuie totusi sa o intelegi pentru a putea mai departe rezolva problemele.Si am observat ca noi,elevii ne-am format deja un rationament care ii obliga si pe profesorii celorlalte materii(ex:romana,geografie,istorie) sa ne predea in acelasi stil,schematizat,lasandu`ne pe noi sa judecam anumite intamplari,sa aducem argumente pro si contra in anumite chestiuni.De asemenea se pune tot mai mult accent pe originalitate,pentru ca asa e sistemul in strainatate,asta se cere defapt.Se incearca o reforma a invatamantului,insa depinde si de profesori.Unii o vor aplica,si ma refer la profesorii mai tineri,altii vor continua in acelasi mod(comunistii:P) insa mai devreme sau mai tarziu lucrurile se vor schimba si in sistemul educational romanesc.Dar ajungem acum sa ne punem o alta intrebare:Este romanul pregatit pentru o astfel de reforma?Pentru ca abia acum se va face o ierarhizare clara intre elevii care au cu adevarat potential si papagalii capabili sa memoreze totul pentru a obtine o nota buna.

2007-10-17 20:17
zumzum

Io am facut liceu economic. Da, am scris si eu ca la unele materii nu e loc de interpretare.
Daca stau bine si ma gandesc io am prins toate reformele astea:)) prima generatie care a dat capacitate+ ex admitere, prima generatie cu manuale alternative, am dat bac-ul grila, si la oral am primit calificative...deci sunt satul de reforme....
Fiecare ministru care vine la conducerea MEC vrea sa schimbe cate ceva, sa contribuie la dezvolatarea educatzionala, dar nu'si da seama ca mai mult creaza confuzie printre elevi.

2007-10-18 09:23
locke

Ei se fac ca ne invata, noi ne facem ca invatam si in final iese un mare rahat.


Comentariile sunt interzise la blogurile neactualizate mai mult de 90 de zile




Termeni si Conditii de Utilizare